آموزش تعمیرات لپ تاپ :رایانه کیفی دستگاهی کوچک که بسیار ظریف می باشد

نوشته شده توسط:فغقبی فالقفبقیس | ۲ دیدگاه

آموزش تعمیرات لپ تاپ :رایانه کیفی دستگاهی کوچک و تقریباً با وزن کم می باشد. وزن رایانه کیفی  معمولاً مابین یک الی ۷ کیلو می باشد که به ابعاد و قطعات استفاده گردیده در ساخت آن مربوط می شود. Laptop مینی تر از کامپیوتر ‌های معمولی می باشد و قادر است با یک پیل کار کند و یا از یک آداپتور AC/DC خارجی کار کند. بسیاری از آن‌ها چند سلول سه ولت دارا میباشند که در اجرای کارکرد تایمر و بقیه ی فرایندها در هنگام قطع ولتاژ مفید است. لپ‌تاپ ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است.  آموزش تعمیرات لپ تاپ لپ‌تاپ ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. رایانه کیفی‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد. لپ‌تاپ ها در انواع مختلف ساخته شده اند. و خریداد با توجه به کاری که با Laptop می خواهد انجام بدهد آن ها را خریداری می کند.

  چندین پردازنده laptop از سوی Intel معرفی شد و آن‌ها برگرفته از mad و VIA می‌باشند. موتورولا و IBM تراشه‌هایی برای PC Laptop تولید کردند. در کل این پردازنده‌ها می‌توانند توان کمتری از دیگر عناصر داشته باشند.

 کم‌کم به این روش انرژی صرفه جویی شد و اتلاف حرارت کاهش پیدا کرد. با این وجود پردازنده G4 و G3 توانست یک عملکرد مانند PowerPC داشته باشد. این‌ها تحت اثر عوامل خاص قرار گرفته‌اند

مانند پهنای باند ایستگاه سیستم با عرضه GS کم‌کم ساختار نواری طراحی شد. درآن جا Pismo G۳ تا ۵۰۰ MHZ پیش رفت. این نوع قطعات laptop دارای قطعات اصلی پیشرفته می‌باشند. laptop می‌تواند

۲ تا ۵ ساعت به طور موثراستفاده شود. در این شرایط باید چگونگی استفاده در نظر گرفته شود. باتری‌ها کم‌کم درطول زمان تغییر می‌کنند و بعد از ۵ سال عوض می‌شوند. این به الگوی شارژ و دشارژ بستگی دارد.

یک نوع تراشه از laptop عملکرد بالا بدست می‌آید. ایستگاه docking لوازم یدکی زیادی در اوایل ۱۹۹۰ داشته‌است. آنها می‌تونند محل ذخیره ۲۵/۵ و ۵/۳ را عرضه کنند. از چند کانکتور نیز استفاده می‌شود

هماهنگی laptop و docking از طریق کانکتور اختصاصی و سرعت بالا عملی شد. یک نوع استفاده در محیط محاسباتی شرکتی دیده شد. شرکت‌ها می‌توانند کم‌کم در این شرایط محیطی به رشد بالقوه برسند.

این ایستگاه‌ها خیلی بزرگ و پرهزینه هستند. با توجه به این روند توسعه و شیار انبساطی کم‌کم عامل رپلیکاتور وارد بازار شد. این یک نوع توسعه احتمالی از VGA، PS/2، RS-۲۳۲ و غیره می‌باشد.

رپلیکاسیون درگاه می‌تواند یک وسیله غیرانفعالی آموزش تعمیرات لپ تاپ  برای چندین LAPTOP باشد. این سرعت‌های بالا مانند آنچه که در USB دیده شده‌است می‌توانند در مورد USB ۲/۰ و یا دیوار آتش نیز کاربرد داشته باشند.

این نوع رایانه کیفی‌ها می‌توانند از مبدل AC خارجی بدست آیند. این عامل افزایش یک کیلوگرم وزن وسیله‌است. یک نوع وسیله نمایشگر در کنترل موقع یابی مکان نما استفاده می‌شود. این وسیله یک نوع کائوچو است

که بین کلیدهای G، H و B قرار دارد برای ردیابی، لازم است ازفشار در جهت حرکت استفاده شود. این نوع صفحات به تماس حساس هستند و مکان نما با یک انگشت حرکت می‌کند. اینتل، Asus، compel، quanta و

دیگر سازندگان لپ‌تاپ استاندارد بلوک ساختاری را برای قطعات طراحی نموده‌اند.

مسائل استاندارد سازی

اگر چه‌استاندارد جهانی عامل تشکیل عوامل جانبی و کارت PC در رایانه دسک تاپ می‌باشد هنوز باید استانداردهای جهانی برای عوامل امروزی در بخش داخلی طراحی گردند.

 ولتاژ الکتریکی، طرح مادربورد، آداپتور داخلی و غیره، کابل LCD و درایو فلاپی به صفحه اصلی متصل هستند. آن‌ها تحت اثر چند فیلد می‌باشند و باید ارتباط با سخت‌افزار ناسازگار عملی شود.

این‌ها پیچیده‌تر از ابزار الکترونیکی مصرفی می‌باشند. قطعات متفاوت دارای مسائل خاص هستند و باید متخصصان با این ابزار و سخت‌افزارها آشنایی پیدا کنند. این یک اقدام خاص تجاری می‌باشد.

  • Robt

    Robt

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۲۱:۵۸:۱۸

    A fascinating discussion is definitely worth comment.
    I do think that you should publish more on this subject, it may not be a taboo matter but usually folks don't talk about these issues.
    To the next! Many thanks!! http://druzstvo-capkova.rhcloud.com/node/111